finafina fabbe

Hejhej :D
Idag då, efter skolan så väntade jag i centrum på att elsa skulle sluta i typ en timma haha. Sen åkte jag till grisslinge och hon plockade upp mig på moppen. Vi åkte till stallet, där kollade vi på löshoppningen, ryckte lite snabbt på caspers man, sen fikade vi innan vi brummade ner till norra på moppen. Ariel hade precis fått mat, så jag gjorde hennes kvällsmat. Så skulle vi gå ner till ridhuset och göra hö, så möts vi av två får på stallplanen hahahaha. Så vi fick locka tillbaka dom till hagen med hjälp av en kraffthink haha. Dom hoppade typ runt efter mig som två hundar och jag var livrädd!! Så fick vi in dom i hagen efter mycket om och men. Elsa filmade hela skiten, så raderar hon filmen :(:( RIP. Det var iallfall skitkul!

Sen gjorde jag hö, mockade, borstade och gick en liten sväng med henne. Sen brummade vi tillbaka till södra. Fick reda på att jag skulle rida fabbe, bästa hästen! Vart lite knasigt innan men aja, lektionen gick så JÄKLA bra! Fabbe var verkligen superfin från start till slut. Kunde korta sig som fan i galoppen och var verkligen som en dröm att rida. Har oftast problem med att få honom lång och låg, eftersom han ofta går i en väldigt hög och spänd form! Men det gick verkligen jättebra idag, jobbade igenom hela kroppen men hyffsat låg form. I avtravningen var han jääääääääääääääättefin. Inte alls sådär springig och så, utan lugn, vilade på steget och var väldigt lång och sökte sig sjukt mycket framåt och nedåt. Jenny tyckte det så skitbra ut och jag fick mycket beröm. Alltid kul att höra! Får se om det blir nån litet filmklipp från idag, mamma filmade lite :')

Sen fixade jag honom, bytte om och sen åkte jag hem (:
Puss

Kommentarer
Postat av: Emma

När avslutas frågesporten? :-)

2010-04-28 @ 17:51:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0