hoppning för ama

Hallooooj bloggeeeen :D
Åkte ut med tvåbussen till stallet. Gick upp och bytte om och sen så gick vi upp till privat. Träffade elsa som höll på att borsta bella, höll henne sällskap medans nora och natta gick upp och gjorde hö. Sen så gick jag och nora ner till ridskolan och gjorde en tio kvällspåsar innan vi gick upp och käkade i cafeterian. Sen gick jag med nora upp till privat och höll henne sällis när hon mockade, sen mockade jag lite och så gick vi ner till ridskolan igen. Haha. Jag plockade ihop allt jag skulle ha till norra och så gick jag ner dit. Tog ut ariel ur boxen och ställde henne i gången och så mockade jag rätt noggrannt innan jag borstade av henne och fixade det så. Ställde in henne och så gick jag och gjorde hö. Hon hann käka sitt eftermiddagshö innan det var dags att ställa upp henne i gången igen och sätta på benskydd, sadla och tränsa! Juste, hennes nya hoppsadel har kommit :D (y) Sen så gick jag ut och satte upp innan jag skrittade upp till södra. Mötte nora och vi skrittade ut runt ladan, sen kom resten av ridgruppen ut och då började vi. Hoppade fram på en liten trestuds gjord av kryss, sen hoppade vi lite annat, oxer, duk, vattenmatta, bondgården, och ja :D Det var kul, ariel var fin, pigg som tusan men ja! (: Hon tyckte det var superkul iallafall! Kändes bra inför söndag. Så travade vi av innan jag satt av och började bygga bort lite. Sen ledde jag henne ner till norra. Vid det gula huset hoppade några ungar studsmatta och ariel var så jäkla rädd. Kastade sig, travade, jag hade inprincip ingen kontroll, och dom bara fortsatte hålla på och skrika som fan. Lilla hästen. Kom iallafall till stallet levande och vi klarade oss haha. Hon var lite stressad, men lugnade sig. Fixade henne, hon fick morötter och allt sånt. Sen ställde jag in allt i skåpet innan vi åkte från stallet.

Åkte hem till nora, men mer om det får ni läsa på min andra blogg, alltidnordin.blogg.se!
Pussss

Fotograf:
 Elsa Kärrlander | Kamera: Nikon D80 | Modeller: Jag och Ariel

Kommentarer
Postat av: Nora

Snoooooooooorig

2010-04-24 @ 18:03:54
URL: http://nliife.blogg.se/
Postat av: E L S A

nej NIKON D3000 :D <3

2010-04-24 @ 22:19:37
URL: http://vimp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0