hoppning på J

Hejhej!

Nu är jag hemma, kom hem för typ 30 minuter sen...

Idag red jag iallafall på stora, långa Jasmina. Tänkte att det här kommer gååå piss, eftersom att jag verkligen inte kan rida henne, det har aldrig gått särsklit bra. Med den inställningen satt jag upp och började skritta. Sen tränade vi lite styrka på oss själva. Rida lätt utan stigbyglar och stå i lätt sits i galoppen utan. Det gick faktiskt rätt bra. Hon hamnade i en hyffsad form och fick med sig baken. Hon har ju tendens att bli på/av hela tiden. Ena sekunden drar hon allt och vill bara springa, andra sekunden blir hon seg och jätteovillig, så hon är rätt svår ändå. Sen började vi hoppa iallafall, det gick... hmm... mindre bra? Haha. Hennes hopp alltså?! Eftersom vi hade travhoppning så skulle vi trava in över bommar och ut på oxer. Men nej, min pålle vill springa allt hon kan och galoppera över travbommarna för att sedan hoppa över oxern... Men efter lite tjaffs över vem som bestämde vart hon riktigt lydig (för att vara henne, inte stanna bara man ändrar nått litet, men stanna hyyyffsat snabbt haha) I slutet så var hon riktigt fin, lugn och samlad trav i en jätte lång och låg form!

Två i gruppen ramlade även av, en så illa att vi fick ringa efter ambulans. Men det gick bra med henne, som tur var!

Har inga bilder från idag, tyvärr. Hade gärna velat haft det från "dressyr"övningen i början! :)

puss :p

Kommentarer
Postat av: Hanna

Va kul att de gick bra men usch att de blev så dåligt att ni ringde ambulans :O Hur ramlade hon av?

2010-08-21 @ 16:40:18
URL: http://happymelody.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0