berndt kurs dag tvåå..

Halloj gott folk (:

Gick upp tidigt imorse också såklart. Haha. Typ tjugo över sex? Klädde på mig och så åkte vi till stallet, inget mysigt väder somsagt.. >< Jag fixade ariel samtidigt som mamma mockade och så, hade ju alla grejor i bilen så det var inte så mycket att göra. Satte på regntäcke + transportskydd och sen gick vi ut i det soliga vädret... Höhö, eller?

Aja, lastningen gick bra. Ariel älskar Pyshen mer än allt annat så hon bara springer på ;D gullegull! Resan dit gick också bra, lite ringlig väg menmen. När vi kom fram lastade vi ut dom och sen gick vi in i ridhuset. Sadlade+tränsade och så, sen red vi fram på utebanan i regnet. Blöööött! Hoppade låga hinder, övade avstånd, korta och länga galoppen och sånt, det gick väll helt okej faktiskt. Ariel kändes lite halvseg, men det var nog lite pga underlaget också. Fick ett stopp tror jag, men vi låg helt fel, galoppen var helt tom och ja. Resten gick bra, ariel var duttig! Efter träningen så skrittade jag och lisa ut samma runda som alltid, mys!

Sen plockade vi av dom alla grejor, satte på täcken och så bar det av ner till hagen. Där fick dom sitt lunchhö och lite kraft. Tibbe hade gjort lunch också, så bytte om (satt i en filt runt benen) och käkade innan vi åkte hem.

Sen åkte vi tillbaka vid två. Hästarna var torra och vi gick till ridhuset. Tog av ariel täckerna och sen så värmde vi upp lite för hand haha. Vart lite "frihetsdressyr" fast i träns haha. Hon lyssnade bra faktiskt. Mest tillbaka, men sen mera framåt också. Sen så sadlade vi och började rida fram. Ariel var väääldigt olydig i början, sprang som en vilding och vägrade jobba. Men, tog det med en nypa salt och fortsatte kämpa. Det slutade med att hon gick ganska bra, hon var visserligen fortfarande väldigt springig och så, men bättre än innan iallafall! Så gick vi ut och började hoppa. Omhoppningssvängar! Det var kul och det gick undan!! Ariel var duktig, bara jag som behöver skärpa mig! (; Men jag är asnöjd med hela helgen, Berndt är toppen att träna för, har mycketmycketmyecket roliga övningar och mycket markarbete och det är precis det som ariel och jag behöver. Första passet var nog mest behövligt! Det gick faktiskt väldigt bra då! :D

Efter träningen så fixade vi dom och så satte vi på transportskydd och lastade. Ariel sprang på somvanligt när pyshen redan är inne haha, sötponny <3


Pusss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0