världens bästa ariel!

Tjingtjooong!

Åkte ut till stallet idag med två bussen. Gick upp och bytte om på ridskolan och sen gick jag ner till norra. Ariel hade nyss kommit in så hon fick käka upp innan jag borstade henne. Inte såååå smutig, men lite. Sen sadlade och tränsade jag (: Skrittade fram i skogen och sen red jag på banan. Hon var jättefin och det gick super! Sen skuttade jag lite till imorgon. Hon kändes jääääättefin, bjöd och sög verkligen tag i hindrerna! Världens bästa! :') Så jäääääääääkla synd att ingen var där och fotade, så fin var hon! Hoppade ett lågt räcke med duk, ett högre räcke med bommar och en oxer med bommar och vattenmatta! (: Allt var framplockat, så det var bara att tuta och köra! =) Sen skrittade jag ut en sväng, gick superbra! (: Ariel var jättepigg haha. Sen fixade jag henne, väntade på att spolspiltan skulle bli ledig och sen så duschade jag henne. Hon var jättesöt, satte på ett täcke och så fick hon gå in i boxen (:

Sen pratade jag lite med johanna innan jag gick upp till södra. Fick reda på att jag skulle rida Chaplin på båtis haha. Han är stor, ca 174... :p Satt upp och sen skrittade vi ner till båtis. Gick väll ganska bra faktiskt. Chaplin var stor och "klumpig" men han var mysig (: Lika snäll som stor typ :p Haha. Hoppade nästan alla hinder i vänstra hagen och det gick bra. Höll bara på att åka av en gång, sista "banan" så fick han lite ryck och bockade typ sex gånger på raken haha. Det är kul! =) Han är gullig! Ingen av hästarna var busiga typ, ingen gjorde någonting förutom Chaplin som bockade, och sen Jasmina som var lite svår att stanna, men det räknas inte haha =) Sen skrittade vi tillbaka och så fixade vi hästarna, fodrade och bytte om innan vi åkte hem =)




Liiiiiiiiten ponni!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0