favvohästar genom åren!

Hejhej!
Tänkte skriva om mina favorithästar genom alla år på Värmdö Ridklubb.
Min första favorithäst var Kings Mino. Han vart min favorithäst för att han var så snäll att rida på, red honom en gång i veckan på provapå ridning! Han var isabell, med bläs? (har ingen bild på honom...)
När jag började rida "på riktigt" en gång i veckan vart Nyckelpiga och Chessy snabbt mina nya favoriter, bara för att dom också var snälla att sköta och rida. Jag gillade Chessy mer än Nyckelpiga, men fick inte rida Chessy så ofta.
Sen minns jag inte riktigt vilken favorit jag hade efter dom här, men jag gillade Farbror Frej, Plankan (Palette), Simon, Balder, Idun, Wendy, Ludde, Gullan och säkert massa mera. Men det är domhär jag minns, dom är inte i tidsordning hahaha.
Sen så var jag typ in princip skötare på Melody, efter det här. Så då var hon min favorithäst väääldigt länge, typ 1-2 år kanske. Melody var en brun D-ponny. Sur i boxen men underbar att rida :) Såldes till Gotland som typ westernponny och har tydligen startat lite, de nuvarande ägarna säger att hon är jättesnäll och inte alls sur i boxen längre. Kan ha med ridskolelivet alltså :p
Började även sköta Rosalie, en fuxfärgad d-ponny. Min absoluta drömhäst, iallafall då. Saknar henne fortfarande... Hon togs bort 8 september 2008. Alltså lite mer än två år sedan jag såg henne sist. Red henne inte alls mycket, men det räckte med att bara sköta henne typ 2-3 gånger i veckan, man var kär♥
absolut sista bilderna jag har på henne... saknar tjockisponnyn :(
Sedan dess har jag inte haft någon jäättestor favorit. Slutade vara skötare samtidigt som Rosalie togs bort. Nu har jag ingen favorit, men självklart har jag dom som jag gillar mera än andra. De jag helst rider på ridskolan nu är typ Fabbe, Herkules, Bell, Camaro typ. Det varierar litegrann hahah :)
Åhnej, kom på att jag glömt TUTAN :( Hon var min favvis runt Melody tiden också :)

Kommentarer
Postat av: Maria =)

Bellsibuuus :D <3

2010-11-29 @ 18:09:53
URL: http://mizzez.blogg.se/
Postat av: josefine ♥

du har ju glömt ariel! Men du kanske bara tog upp ridskolehästar? (:

2010-11-29 @ 21:11:10
URL: http://timian.blogg.se/
Postat av: Mimmie Rapp

Hejhej! Ville bara hälsa att det är jag som äger Ruthan nu! :) Hälsa gärna på min blogg! där det står lite om oss!

2010-12-11 @ 11:19:36
URL: http://mimmiedream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0