shit vilken dag!

Gick upp vid kvart över sex imorse, riktigt segt! Åkte hemifrån halv sju... Eftersom att det är världens snöoväder och plogbilarna är inte såååå aktiva ute på evlinge, så åkte vi tidigare. Kom fram vid sju, gick in och började fodra hö och kraft. Sen fick jag "bryta" mig in för att kolla vilka jag jobbade med eftersom det inte hade kommit någon. Hehe. Gick iallafall och fixade betforn och la den i blöt. Sen så kom Sarah, vi började täcka alla som skulle ut och sen vid åtta hade vi lössläpp. Fick springa i typ knädjup snö fram och tillbaka till hagen, eftersom att skithästarna inte ska gå in osv. Sjuuukt jobbigt! Tillslut var dom ute iallafall, skönt! Gick in och tog ut hästarna som skulle ut i framsidehagarna och sen började vi mocka. Mitt i mockningen så kommer en pappa och frågar var Rufus är, eftersom han inte stod i boxen eller gick lektion hehe. Han var ju ute, det är krångligt att förklara men. Eftersom att Jubenita blev sjuk igårkväll (Marianne eller någon, hade redan delat ut hästar för idag) så skulle Jubenita ha gått, men eftersom hon vart sjuk så ändrade Ama så att Ruffe fick gå istället, men det ändrade hon inte på haglappen, så han fick gå ut av misstag haha. Men han hann ändå vara ute i två timmar. Valackarna var assssjobbiga nu också, dom stod lääängst upp i hagen, pulsade dit i snön. Näe, då jagar Boyen iväg ALLA hästar till andra sidan hagen -,- Bara att pulsa tillbaka... Fick in honom och så torvade vi litegrann. Sen fikade vi tror jag? Hämtade in resten av hästarna sen, gjorde hö och sen slutade jag ;) Najsigt värre!
Gick ner till norra, hämtade in Ariel ifrån hagen. Hon ville nog in haha, blev rätt glad :) Fixade henne med allt, sen skrittade jag upp till södra och mötte Maria och Nora. Vi red ner till båtisvägen och Nora fotade oss. Ariel var döööööpigg och superglad! Haha, hon är så gullig :D Sen red jag tillbaka. Fixade henne, mockade och gjorde hö. Sen gick jag upp till södra igen och kollade lite på när några hoppade i ridhuset. Sen åkte jag hem :)
Bilder kommer såfort Nora skickar/lägger upp :)
Pusspusssss

Kommentarer
Postat av: Mickis

jaa :D

och på fredagen :)

2010-11-28 @ 21:17:24
URL: http://majckis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0