lilla hesten plopp!

Sen åkte jag till stallet, eller ja. Jag tankade innan!

Var först uppe på södra ett tag, fikade och lite sånt. Sen brummade jag ner till norra, tog ut ariel, stretchade bakbenen lite och sprang med henne. (för er som inte vet så fastnade hon med ena bakbenet i maggjorden på täcket) Men inte en gnutta halt och så, så jag fixade henne. Sadlade och tränsade, sen skrittade jag fram riktigt länge, hon var jättepigg! Travade och galopperade fram inne i ridhuset, var jättefin! Bytte heeelt rent när jag bad om det. Sen gick vi ut, travade fram över bommar, hoppade en "backa upp" övning och sen hoppade vi bana. Ariel var jätteduktig i slutet då vi byggde upp en tre kombination. Backade av suuuupermycket första gången, la till spöet på bogen och breddade handen, då hoppade hon men rev insprånget. Andra gången hoppade hon normalt, backade av lite. Men inte alls lika mycket som innan! :) Sen travade jag av och så skrittade jag av innan hon fick gå in. Spolade kallvatten på benen, linimentade dom + rygg, kors och bäckenet, mockade, gjorde hö, torvade, putsade, borstade haha ja allt :D

Sen brummade jag jag till södra, köpte lite smått i caferian, gick ut och kollade när maria och marie red på banan. Marie hjälpte maria med malle och han var jättefin ;D Aldrig sett honom gå så bra! :) Sen åkte jag upp till privat och snackade med maria, jessica och rebecca :D

SEEEEN åkte jag hem hahah :D:D

Nu ska jag käka, pusspuss!

Kommentarer
Postat av: Anette

2010-09-23 @ 06:16:00
Postat av: Anette

Med tanke på att ni tränade kombinationer och att det gick så bra är det nog ingen större fara med Ariels bäcken och rygg efter att hon fastnade med bakbenet i täcket. Vad bra att ni tränade kombination!! De är ju inte Ariels största styrka, där behöver hon mycket hjälp av ryttaren

2010-09-23 @ 06:19:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0