tävling

Hejhej! :D

Jag gick upp typ kvart i sju kanske, uschhh va trött jag var :(( Klädde på mig allt och så, sen väckte jag nora (eller väkte, men sa åt henne att gå upp :p) Vi käkade frulle, borstade tänderna och sen bummade vi till norra på greeeger :D Kallt som SKATAN, men aja. Fixade ariels knoppar, borstade på henne, mockade, packade all utrustning och mat, satte på transportskydd, packade in allt och lastade hästen, sen åkte vi till drevinge! :)

När vi kom fram gick jag och startanmälde, sen tillbaka till trallen (som stod en bit ifrån själva ridhuset och de...) satt där och väntade på att klockan skulle bli tio. Då tog vi ut henne och gjorde iordning henne. Skrittade på henne lääänge, sen gick jag banan med johanna och nora. Red fram och hoppade fram. Sen gick jag bort. I första LBn fick jag ett stopp på sexan, hade för dåligt med ben i svängen och då stoppade hon. Men resten gick braaa!

Sen så höll tibbe i ariel medans jag käkade och gick banan inför nästa klass. Eftersom det var så få starter var det ingen idé att ställa in henne, så tibbe gick med henne. Sen direkt efter bangången började jag rida och hoppa fram. Hon var fin på framhoppningen, väldigt fin! Sen gick vi in och ja, allting flöt på. Var dubbelnolla, men lite för långsam tid, ändå red jag rätt fort. (Klassen var ihopslagen med B och C ponnyerna, och oavsett, de är typ snabbare haha) Men ja, sista i grunden var kombinationen, och vi har väldigt svårt för kombinationer men det gick suuuper! Dock vart jag så glad för att det funkade så att jag glömde svängen vi hade planerat :(( (omhoppningen började ju efter kombinationen...) Så ja, hade jag svängt där och sen en snävare till sista hindret hade vi varit placerade. Men klanten själv kom på det sen HAHA. Ändå hade vi gått igenom omhoppningssvängarna sååååhäääääär mycket! ;D FILM FRÅN DENNA KLASS KOMMER! :D

Sen lastade vi henne, plockade ihop alla grejor och sen åkte vi till norra. Väl i stallet plockade vi upp allt, linimentade hennes ben, rygg, kors, länd osv :p Sen åkte jag upp till södra för höstmarknad.

Nu är jag hemma, har precis käkat middag - MUMS! Imorgon har jag studiedag - NAJS! Ska till stallet och fota Nix och Sara och Maria och Malle :)


Kommentarer
Postat av: Maria =)

HALLÅ!!!? Ursäkta, skulle inte du fota mig och malle också... o.O

2010-09-26 @ 19:58:05
URL: http://mizzez.blogg.se/
Postat av: Anette och Tibbe

Det gick riktigt fort i andra klassen i dag!!! Bland d-ponnyerna låg ni 3 sekunder före den som kom efter er. En blågul rosett om de inte hade slagit ihop klasserna. Kanonsnyggt!! Fortsätt så!!! Ariel fick upp ryggen och ni hade flyt. Kombinationen var supervacker!!!

2010-09-26 @ 20:31:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0