Dagens ridpass - Malle

Red en stund i ridhuset innan lektionerna. Han var lite stel i början, men lossnade rätt fort. Efter inte så lång stund fick man samma känsla som i lördags, han galopperade mycket samlat i en bra form. Vet inte riktigt vad jag ska säga, men han var jättefin och trevlig att rida! Gjorde många övergångar i alla gångarter, skänkelvikningar i skritt och trav, öppna och sluta i skritt och trav samt tempoväxlingar! I ena varvet i galoppen var han lite knepigare och stelare, men löste det genom att rida honom utåtställd, då lossnade han ordentligt!

Hann inte riktigt slutföra och trava av innan lektionerna började, så gjorde det på det upptrampade spåret på utebanan. Tog en galopp i varje varv, samma känsla som inne. Sen travade jag av honom i en riktigt låg och lång form, jätteavslappnad var han :)

Måste tacka Maria också, för att jag har fått ta hand om hennes stjärna medans hon varit borta!

Kommentarer
Postat av: Maria =)

Det är jag som ska tacka! :) Kul att det var roligt! :D <3

2011-02-28 @ 21:41:14
URL: http://mizzez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0