Presentation om mig och Ariel!

Jag heter då Sofia Nordin, är 15 år (snart 16) och bor på en ö, Värmdö som ligger i huvudstadens skärgård. Bor tillsammans med min familj i en röd villa med vita knutar. I familjen är vi fyra personer, det är jag, min mamma och pappa samt min 18 åriga bror, Johan. Min mamma är från stockholm och min pappa är från Örnsköldsvik, som ligger i Västerbotten.


Jag har precis gått ut 9an på Kvarnbergsskolan. Jag har det varken lätt eller svårt för mig i skolan, lättast är de praktiskta ämnerna samt språkämnerna. Jag har svårast för matte och noämnerna. Ligger på en ganska jämn VG-nivå, men även några G och några MVG. Gick ur 9an med 265 poäng, vilket innebär 3 Gn, 9 VGn och 5 MVGn. Jag är en sportslig person och har det mycket lätt för mig i idrott. Tar för mig och vill vara med, kan spela med killarna och ger oftast allt. Har gått på många olika sporter, tex. konståkning, dans, gymnastik, handboll, fotboll och ridning. Spelade fotboll ganska länge, säkert 5 år och det var riktigt kul, men nu är det bara ridning som gäller! På fritiden är jag i stallet, träffar vännerna eller pluggar.
Skolavslutningen 14/6-2011! Fr. höger; Jessica, Hanna, Jag och Amanda!


Gymnasievalet var inte alls svårt för mig. Det är stor skillnad på mina betyg om man jämför SO och NO. Ligger på jämn VG-nivå i SOämnerna och jämn G-nivå i NOämnerna. Från första början ville jag gå Medialinje, inriktning foto. Men när jag tänkte efter så kom jag på att det inte är så smart. Jag vill ha många möjligheter i framtiden och vill då inte snöa in mig på en smal linje och sen behöva läsa massa extra kurser för att få behörighet till högskolan. Därför valde jag att söka en samhällslinje med inriktning information, kommunikation och medier.

Kom in på alla 7 skolor och linjer jag sökte, så första hands valet vart det. Så den 23 Augusti börjar jag på Thoren Business School på Medborgarplatsen!

Min ridkarriär började på Värmdö Ridklubb. Minns inte så mycket om jag ska vara ärlig, men min Mormor red och jag följde med. Det slutade med att jag fick rida lite prova-på-ridning och tillslut fick jag börja i en riktig grupp. Har haft många olika ridlärare, favorithästar och sköthästar sedan dess. Ridit massa KM, blivit placerad, blivit klubbmästare, ridit nya hästar och satt igång hästar åt ridskolan, varit stallvärdinna och jobbat i helgtjänsten. Liten Sofia och Camaro, detta var 2005! Ponnyn på bilden står fortfarande kvar på ridskolan!


I Augusti 2009 provred jag isabellen Bella i privatstallet för evt medryttarhäst. Det gick okej och jag började rida henne. Ett tjugoårigt isabellsto, Anna-Bella. Red henne fram till februari 2010. Dessa månader bjöd på massa härliga uteritter med mina kompisar och massa ridpass på banan - både bra och dåliga! Duktig på att hoppa var hon iallafall, klippte 120 på henne barbacka i spöregn!


120 hoppet barbacka! Duktiga gamla tanten ♥


I februari 2010 fick jag chansen att provrida ett D-ponnysto vid namn Ariel. Hon stod dock inte i ridskolans privatstall utan i grannstallet, Norra. När man ser henne så tror man inte mycket, en ca 18 årig andalusier med svankrygg. Men hon är världens underbaraste och man ska inte dömma henne efter hur hon ser ut. Hon är en grym hoppare, med både viljan och tekniken! Under ett och ett halft år har vi gått igenom mycket roliga saker och mindre roliga saker. Får massa minnen ihop, varit ute och busat i skogen både själva och med kompisar, badat massor, tävlar hoppning med placeringar, varit på läger, hoppträningar och dressyrträningar, markträningar och massa mera!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0