Stalldagen!

Kom till norra vid tolv kanske, då hämtade jag in Mollie och började borsta på henne. Sen vid halv ett började vi löshoppa hästarna. Mollie var först ut, sen Rulle och sist Laddie. Vi var klara typ halv två. Sen skulle det byggas bort och skottas. Allt gick bra, fixade utanför Johannas box också lite sådär :) Gav Ariel massa morötter också, då vart hon glaaaad :D

Sen fick jag skjuts till södra. Gick upp och bytte om och sen direkt upp till Malle. Sen kom Maria och hon visade mig lite saker med Malle och såå :) Sen fixade jag och Frida hästarna och så gick vi ut och skrittade bort mot sandtaget. Travade och galopperade och Malle skötte sig utmärkt, gulliga ponnyn! Sen så red vi tillbaka och in på ridbanan en sväng, Malle är så gullig haha, jag dör! :) Jätterolig att rida och sjukt gullig :) Sen skrittade vi av och så gick vi upp till stallet igen.

In med hästen i boxen, av med grejorna, in med de i skåpet, borsta hästen och sen upp till cafeterian och käka mat. Sen tillbaka till privat och fixa mockningen och de andra sysslorna. Gick kanonkanon! :)

Sen tillbaka till ridskolan och göra masssssa höpåsar, shit va jobbigt det var. Jag och Lovisa hann tillochmed rycka Buccas innan våran teori började. Kollade på film, pratade sitsen, och hästens hoppteknik. Sen åkte jag hem :)

Gulliga Malle på bilden :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0