Dagens ridpass - Ariel och Malle

Skrittade ut på Ariel i ca 10 minuter, runt sommarhagarna och sen tillbaka. Gick ner till ridbanan och började jogga fram lite lätt i både trav och galopp. Sen gjorde jag lite lydnadsövningar på tre småhinder på en serpentinbåge. Inga höga hinder, de kanske låg på 30-40 cm. Sen höjde jag upp en oxer och ett räcke till ungefär 90-100 cm. Hon hoppade kalasfint och bjöd. Gick bra helt enkelt. Sen skrittade jag ut på henne i ca 10 min igen. Red samanlagt ca 50 min, varav ca 30 min på banan.

Sen red jag ut på Malle, barbacka. Red klättervägen till sandtaget och där travade jag litegrann, han var verkligen superfin! Jättemjuk och stadig i båda varven, duktig ponny! :) Sen skrittade jag skogsvägen hem och släppte ut honom i hagen. Var ute i ca 30 minuter totalt kanske.

Ariel idag på ridbanan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0