Min drömhäst!

Tänkte försöka förklara hur min drömhäst skulle se ut; ras, färg, tecken, osv.

Detta kommer bli riktigt svårt, då jag skulle kunna tänka mig många olika kombinationer. Men ska göra mitt bästa, ni kommer få några bilder på hästar jag tycker om osv.

Jag har alltid varit svag för skimmlar, speciellt gråskimmlar eller heeeeeeeelt vita skimmlar. Men jag kan även tycka att bruna, svarta och fuxfärgade hästar är fina OM de har en bred bläs eller något personligt tecken. Sen finns det ju såklart undantag, tex Fabiano och Maverick på ridskolan. De har inga tecken, utan är bara fux och brun. Det är något speciellt med de som gör att de blir söta ändå.

Men den bild jag får upp i huvudet när någon säger "drömhäst" är en ganska liten, nätt och spänstig storhäst. Ca 165 cm i mankhöjd, absolut inte större, men inte mindre än 160cm iallafall. Det ska vara en skimmel, gråskimmel eller kritvit, det spelar inte så stor roll. Ha ett ganska litet och uttrycksfullt huvud, samt hopphuvud. Hästen ska vara som en liten gummiboll, alltså lite studsig och pigg, men inte för het eller okontrollerbar. Vill inte heller ha en stressad häst som är omöjlig i dressyren, utan den ska kunna slappna av och så när man rider dressyr. Men även kunna tagga till ute och i hoppningen.
Ungefär såhär i färgen!


Min favorithäst under Falsterboveckan! Helt klart! Älskar hästens "ponnyfejs", litet och uttrycksfullt. Skulle kunna tagit med den hem direkt ifall jag fått!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0