Finaste ponnyn

Ställde moppen på tralleparkeringen och sen hämtade jag in Ariel. Gick upp med henne till stallet och fixade henne. Alltså borstade och så ihhi. Sen satte jag på tömkörningsgjorden och tränsade. Gick ner till ridbanan och skrittade henne i ca 10 min innan jag satte fast tömmarna och satte dit en snodd på det lösaste. Bara för att om hon kör upp huvudet ska hon känna att det tar emot. Det funkar verkligen super på henne! Först gick jag bakom henne i skritt och trav, hon lyssnade kanon och var jättefin från första början!! Sen gick jag in på en volt och jobbade henne lite i galopp, i höger varv gick hon som en klocka,m gick att öka och minska precis som jag ville. Duktig! I vänster var det dock svårare, hon ville inte riktigt släppa, men efter att ha gått lite utåtställd slappnade hon av och vart jättefin där också. Sen jobbade jag rätt mycket med skänkelvikningar från hörnlinjerna ut på spåret oh hon vart jätteduktig på det i slutet. Även på att göra serpentiner och volter utan tjafs! Galet fin var hon idag, blir till att tömköra lite mera, då hon verkligen jobbar bra vid det och hon verkar verkligen gilla det :)
Sen fick hon en liten dusch innan vi gick ner till hagen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0