massa hästisar

Tjenaretjenare!
När jag kom till stallet så var Mavven typ klar åt mig haha. Skulle rida ut med Julle-Arkas och Julia-Olga. Vi red iallafall ner till båtis och busade lite. Mavven var kanonfin och jag är typ kääär i honom! Gullegulle! Men ah, vi red först ett busvarv runt och sen red vi lite seriöst på voltspåret. Han var verkligen kanonfin, inte sådär hög i formen som han brukar eller nått!
Sen red vi och busade lite mera, ökade på galoppen och så! Mavven tyckte det var skitkul och gjorde någon blandning av en bock/spark/lyckohopp haha, han stod och studsade på stället medans Julle och Julia var vid slutet av hagen typ hahaha! Sen travade vi av de och så skrittade vi tillbaka till stallet.

Svampade av de och sen så släppte vi ut dom i hagen. Dom vart otroligt rena efter x antal rullningar! Tränsade Herkules som är halt (:(((((() och gick ut med honom i 10 minuter. Fotade massa på honom och så.

Sen så gjorde vi det vanliga och så, gjorde hö. Käkade lite middag och sen hängde vi ut höpåsar.

Fick rida Wonco, vilket jag inte gillar. Visssst, han är gullig. Men jag KAN inte rida på honom. Var typ assur hela tiden, men aja. Sista språnget var iallafall bra och då avslutade jag honom.

Nu sitter jag hemma hos Elsa och de ska käka middag. Pusspuss

Har bilder från ALLT idag typ, ridpasset på Mavven, promenaden med Herkules och ridpasset på Wonco. Men dom kommer upp när jag kommer hem :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0