Ridpass på Astrid!

Igår fick jag rida på Astrid, red ju igen för kvarkalektionerna som blev inställda. Vi red på utebanan och det gick ganska bra faktiskt. Hon var jätteeeefin i skritt och trav, verkligen stadig och låg, kunder öka och minska traven precis som jag ville och hon bara låg kvar där. I galoppen däremot jobbade vi inte så länge med, var bara galoppfattning och sen tre/fyra galoppsprång innan vi skulle bryta av, så hann aldrig få ordning på den. Men ibland gick hon riktigt bra och jag fick till fina övergångar till trav! :) Marianne sa att hon såg riktigt trevlig ut och att hon hade perfekt takt i traven med en bra svikt! Kändes jättekul och så, första gången jag red på henne :)

Dock ingen favvohäst, gångarterna var osköna och hon är inte rolig i boxen. Fast gillar henne mera nu än innan haha :)

Bild på Mavven och mig. Har ingen på Astrid! Men hon är en brun storhäst utan tecken typ? Hehehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0